11 Mayıs 2013 Cumartesi

RUHİ MÜCERRET

MURAT MENTEŞ - APRİL YAYINCILIK

www.kitapyurdu.com'dan satın al


Kitabın içindekilerden önce, kapağın albenisine kapılmamak içten bile değil. 3 boyutlu karıncalı televizyon ekranı. Cüneyt Arkın ve Orhan Gencebay var televizyonda. Tv'nin altında ise annelerimizin meşhur dantel örtüsü.  

Gelelim kitabın içeriğine. 100 yaşındaki yaşayan son İstiklal Savaşı gazisi Ruhi Mücerret'in başına gelenler anlatılıyor. Kahramanımız şehirlerin kurtuluş günlerine katılıyor, konuşmalar yapıyor. Yine bir 23 Nisan etkinliğinde Civan Kazanova ile tanışıyor. Olaylar bundan sonra başlıyor. Ruhi dedemiz kendisinden 70 yaş küçük bir kadına aşık oluyor. Ve daha neler neler..

Kitabın tamamiyle sıradışı bir konusu ve anlatımı var. Eğlenceli, hayal ürünü ama aynı zamanda hayatın içinden gerçeklerin yer aldığı güldüren; güldürürken de düşündüren, teşbih sanatıyla bezenmiş güzel bir kitap.  Küçük küçük 2-3 sayfalık bölümlerden oluşması okuyucuyu sıkmıyor. Her bölümde yeni heyecanlar var. Kitabın 2. kısmında olayları Civan Kazanova ağzından anlatmaya başlıyor yazar. Ve böylelikle konuların nasıl birbiri ile ilgili olduğunu daha iyi anlıyorsunuz.

Karakterlerin isimleri de gerçekten çok hoş: Masum Cici, Figen Negatif, Avni Vav, Serpil Silahlıperi, Fujer Fuji, Ökkeş Körşebek ....

İşyerinde okurken kimi zaman kahkahalarla gülüyordum ve herkes ne oluyor diye bana bakıyordu. Kitabın başlarında beğendiğim sizlerle paylaşabileceğim cümlelerin sayfalarına sticker koymaya başladım. Baktım ki tüm sayfalar sticker doldu, anladım kitabın tamamının okunması gerek diye.    

Ama ben yinede sizlerle birkaç cümle paylaşmak istiyorum:

"dün görüşemedik, nerelerdeydiniz"
"30 sene evvel bana '3 ay ömrünüz kaldı' diyen doktorun cenaze merasimindeydim.
"toprağı bol olsun"

"En küçük oğlum Mecit'i kaybettim. Bebeğim daha 73'ündeydi."

ARKA KAPAK 

"Dublörün Dilemması" ve "Korkma Ben Varım"ın yazarı Murat Menteşten doludizgin bir roman daha!
Sıkı tutunun!
İstiklal Harbinin son gazisi, 100 yaşındaki millî kahraman RUHİ MÜCERRET; bir dünya starına nasıl dönüşüyor?

Zaten ecelin menzilindeyken, esrarengiz psikopat MASUM CİCİyi haklayabilecek mi?
Mabet filozofu AVNİ VAV'dan daha neler öğrenecek?
NAZLI HİLAL'e, 70 yaş farka rağmen nasıl açılacak?
Ve son nefesinde kelime-i şahadet getirebilecek mi?
Bir gözü mavi, diğeri kahverengi avare CİVAN KAZANOVA; elden düşme ruhunu, şeytana neden satıyor?
Depremde yitirdiği SERPİL SİLAHLIPERİ'yi unutmayıp da ne yapacak?
Marifetli afet FUJER FUJİ'den kaçarken neye yakalanacak?
Kan kanseri yeğeni OZAN'ı hangi parayla tedavi ettirecek?
Alın yazısındaki boşlukları neyle dolduracak?
İntiharın eşiğinde tetikte beklerken, kimvurduya mı gidecek?
Ziyadesiyle kahkaha ve bir nebze gözyaşı içeren bu serüvende
trenler gemilere çarpıyor.
İstiklal Savaşı, 85 yıl sonra devam ediyor.
Şakaklar matkapla deliniyor.
Uçaklar düşüyor.
Kaybedenler şampiyon oluyor.
Ölüler diriliyor.
Serseri kurşunlar uçuşuyor.
Ve reklamlar, müşterileri ele geçiriyor!
*
100 yaşından küçükseniz, bu romanı mutlaka okuyun!
[EMRAH SERBES]
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder