25 Nisan 2013 Perşembe

ISSIZ ERKEKLER KOROSU

CANAN TAN - ALTIN KİTAPLAR
www.kitapyurdu.com'dan satın al


Kitabı az önce bitirdim ve sıcağı sıcağına sizlerle paylaşmak istedim. Ademoğlu Pansiyonda yaşanan bir fasıl gecesi ve geceye katılan tüm erkeklerin yürek burkan hikayelerini anlatıyor. Hikayeleri mûsikiyle birleştirmiş olması çok güzel bir tat vermiş.  

Ademoğlu Pansiyonun işletmecisi Recep, pansiyonunda yalnızca erkeklerin katıldığı bir fasıl gecesi düzenler ve bu gece için tüm pansiyon müşterilerini, eşini, dostunu çağırır. Hep birlikte yemekler, mezeler yenir, içkiler içilir. Ve saz heyetinin çaldığı Hicaz, Uşşak, Rast, Nihavent, Segâh makamlarında dillerden düşmeyen Şimdi Uzaklardasın, Dönülmez Akşamın Ufkundayız, Yok Başka Yerin Lûtfu Ne Yazdan Nede Kıştan gibi şarkılar çalınıp hep bir ağızdan söylenir.

Ev sahibi Recep ise konukları Vecihi, Yusuf, Haşim, Nizam, Vedat, Raşit'i dolaşarak istek şarkılarını alır ve saz heyetine iletir. İstek şarkılar çalarken de acaba bu şarkıyı neden istedi, ne gibi anıları vardı diye düşünürken tüm konukların tek tek başlarında geçen hikayeler aktarılır.

Tüm karakterlerin hikayeleri birbirinden etkileyici, yazsam roman olur denecek tarzda. Ben en çok Yusuf ve Haşim'in hikayelerinden etkilendim. Ama kitabın sonunda müthiş bir final bekliyor sizleri.. Recep'in hikayesi herkesten daha da etkileyici.

Sizlerde en çok kimin hikayesinden etkilendiğinizi bizimle paylaşabilirsiniz.

Canan Tan'ın okuduğum ilk kitabıydı. Keşke daha önceden okusaydım diyorum. Ama yinede böyle bir yazarla tanıştığım için çok mutlu oldum. Bundan sonra başucu yazarlarımdan biri haline gelecek. 

Sizlere kitabın içinden dizelerle veda etmek istiyorum. 

Beni öyle bir yalana inandır ki,
Ömrümce sürsün  doğruluğu.....
                               Özdemir Asaf 

ARKA KAPAK

Âdemoğlu Pansiyonda bir fasıl gecesi... Müşterilerin hepsi erkek! Ezilen, horlanan, acı çeken, ağlayan, üşüyen, hatta dayak yiyen erkekler onlar. Her birinin ayrı bir hikâyesi, o hikâyenin içine nakşolmuş ayrı bir şarkısı var. Ve tanıdık birkaç yüz... Pirayenin Haşimi, Yüreğim Seni Çok Sevdinin Muratı ve eskilerin Eylemcisi Vedat da orada. Issız erkeklerden oluşan muhteşem koro eşliğinde şarkılarını söylüyorlar. Ömrüm seni sevmekle nihayet bulacaktır! sözü verenler... Beni kör kuyularda merdivensiz bıraktın, diye sitem edenler... Şimdi uzaklardasın, diyerek hiç dönmeyecek sevgililerine seslenenler... Onların hikâyelerini paylaşırken, şarkılarında da kendinizi bulacaksınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder